JellyPages.com

*!milaQalisya!*

*!milaQalisya!*

Monday 18 May 2015

Andai Itu Takdirku....

Selamat berhujung minggu semua..!

Pejam celik pejam celik kejap je dah habis seminggu bekerja. Sabtu dan Ahad hari yang sangat aku tunggu sebabnya, hari-hari ni je lah aku boleh spent 24 jam dengan Hachiko. Tapi kadang cuti hujung minggu terpaksa tinggalkan dia juga kalau-kalau aku keluar pergi window shopping. Ambil angin katakan... 

Tiap kali keluar, tiap kali tu jugalah hati ni sentiasa teringat Chiko kat rumah. Jadi sebagai hadiah penantian dia menunggu tuannya balik rumah ni, aku tak lupa belikan dia mainan. hehehe... Hari tu jalan-jalan Bandar George Town terjumpa dengan batang rod nih... Tengoklah aksi dia tu, pandang dengan air muka yang pelik. 



Hachiko : - Benda apa berbulu-bulu ni Acik Melly 
Acik Melly :- CIK T!




Hachiko :- What?? tikus dalam rumah kita?! Acik Melly seru dia ke?? Mai kita nak tangkap kasi bunuh sama dia.
Acik Melly :- Banyaklah kau punya seru.! Kau ingat rumah Acik Melly ni kotor sangat ke sampai nak seru-seru bagai. 


Ada ke patut Chiko cakap aku seru tikus. Masa ni aku dok sibuk punggah barang yang aku shopping tadi. Kejap keluar bilik kejap masuk dapur. Pergi ja ke ruang tamu, aku nampak Si Debab ni dah masuk pun dalam kotak tempat letak kasut aku ni...!




Hachiko :- Liat betul nyawa kau ye Cik T. Amboi Acik Melly sesedap rasa je ngumpat badan kita ni ye. Ingat telinga capang kita ni tak dengar. 




Acik Melly :- eh..eh... bila pula orang ngumpat kamu. kalau ngumpat tu cakap belakang-belakang tau. Sekarang Acik Melly cakap depan-depan. Dah memang betul pun kan badan kamu tu besar macam anak rimau. Tu la kamu tu malas sangat nak exercise, baru ajak jogging sikit dah mengah-mengah. 




Hachiko :- Kita bukan mengah la, kita ambil nafas ja. 
Acik Melly :- Iye ke?? tu baru main 10 minit dah parking apa cer..??!





Pada masa ni, mata aku ternampak budak Debab ni dok skodeng harga box tu. Haish jangan dia kepoh sudah. Karang satu kampung riuh. Bukan aku tak tau perangai Chiko ni. Tak boleh simpan rahsia langsung.  




Hachiko :- Alah kitew kepoh pun dekat uncle jual botol tu ja. Tiada kena mengena antara yang hidup dan yang telah pergi pun.. Kenapalah liat sangat nyawa kau ni Cik T..! Aku dah berpeluh nak tangkap kau ni. Jangan sampai deadorant aku hilang bau. Masak kau karang aku kerjakan.





" Woi Cik T kau ni makan apa ye. Ape yang liat sangat nyawa kau ni. Kang aku hempap dengan perut aku ni kang?"

Amboi Haciko, over betul lakonan kau tu. Mantap. Boleh menang Anugerah Bintang Popular ni. Kategori Pelakon Paling Merapu. 




" Ape Acik Melly ni, tak hargai usaha kitew langsung. Tengok finally!! dapat juga kitew tangkap Cik T ni... Panggang pun sedap ni."


Eeeiii apa panggang-panggang geli lah walaupun tu mainan je. Loya tekak Acik Melly dengar. Dari kau makan tikus tu baik kau pergi gosok gigi tu. Dah lewat malam ni kang tak gosok gigi esok gigi kau patah jangan cari Acik Melly. Ada faham?!!



" Errmm... apalah.. mainan je ke. Penat kitew usaha nak tangkap. Ingat boleh buat sup malam ni.."

"HACHIKOOOO!!!!"


No comments:

Post a Comment