JellyPages.com

*!milaQalisya!*

*!milaQalisya!*

Friday 6 February 2015

Roti VS Keropok Mamee Monster

Alkisah satu hari ni,  aku pergi kursus kat area bangi sana 4 hari 3 malam. Aku memang suka bila dapat keluar daripada ceruk meja office aku tu. Xdelah semak otak aku dengan fail yang menimbun atas meja. Bukan badan ja yang kena rehat, sesekali otak pun kena rehat juga kan.

kan dah cakap kertas kerja menimbun


Bila orang dah suruh pergi kursus tu, kita enjoy la kan... hehehe.. Sepanjamg aku berkursus tu makan minum memang tak payah pening sebab dah disediakan.. Kira duit poket aku pn tak luak la bulan tu.

Yang menariknya dalam dok sibuk nak 
berkursus konon nya la kan, aku ternampak ibu kucing dekat ruangan bilik television. Aku yang pantang tengok kucing ni apa lagi meroyan kejap la bila nampak Si Ibu ni. 

Kecian aku tengok dok mengeow. Kalau ikut mata bidan terjun aku ni aku agak2 Si Ibu ni mesti tengah menyusukan anak2 dia. Tengok perut dia sekali tilik pun aku dah taw. Aku pun bergegas naik lift nak bagi makan kat Si Ibu.

Dalam pada dok naik lift ni aku tengok Si Ibu tadi rupanya follow aku dari belakang! Dan lebih mengejutkan Si Ibu siap naik tangga sampai kat floor bilik aku..! Hahaha kelas kau jah. Nasib time tu bilik aku kat tingkat 2 ja.. (terharu sebab ada secret admire)

Aku bukak pintu bilik cari apa je makanan yang ada. Dan kebetulan aku memang bawak bekal roti yang harga 80 sen tu. Pastu aku capai gak keropok mamee untuk aku kudap2.  Saja buat teman makan dengan Si Ibu.

Excited gila aku nak bagi makan kat Si Ibu. Dok pulun la carik2 roti tu jadi kepingan kecil bagi mudah Si Ibu ni nak makan. Hahhhh part ni yang seronok.  Korang tahu dia jual mahal tak nak makan roti tu. Sedap kot. Tapi masih dok ngeow sambil buat muka comel mata blink2 pandang aku.

Aku tanya lah. "Kau ni dah kenapa? Makan la roti tuh."
Si Ibu jawab. "Ngeow... ngeow... ngeow..."
Aku tanya lagi. "Kan aku dah bawa makanan best kat kau nih."
Si Ibu balas. "Ngeow... ngeow... ngeow..."
Aku tanya balik. " aku peratikan je perangai ko nih. Aku perati je. Kang ade yang kena sumbat ngan keropok mamee aku ni kang"
Si Ibu mula berdialog bahasa badan ngan aku sambil angkat tangan kanan tunjuk dekat pack keropok mamee aku.

Si Ibu dengan keropok mamee monster nyer


Nah tu dia. Rupanya dia lagi selera dengan keropok aku yang pulak tu perisa ayam kan compare roti yang lebut lagi enak dihadam perut tu.

Belive it or not?  Belive it. Ni la kenyataannya korang.  Aku tahu tak sesuai bagi kucing makan makanan yang kita2 makan ni. Tapi masa ni memang aku tak ada stock makanan kucing. Aku suka travel. Jadi masa aku berkursus ni aku cuma pakai driver yang aku bayar sendiri kat kaunter bas Butterworth. Kain baju aku pun dah penuh dua bag mana pulak aku nak sumbat makanan kucing kan. Jadi ni kira darurat la ye dok..




No comments:

Post a Comment